Pięć posiłków – prawda czy mit?

Każdy poradnik dotyczący diet mówi o tym, że należy jeść pięć posiłków dziennie. Prawda to czy bujda wyssana z palca? Czemu ta liczba jest taka ważna?

Jedzenie pięciu posiłków to podstawa każdej diety, z jednym zastrzeżeniem – posiłki powinny być małe! Celem dzielenia żywienia na śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację jest to, byśmy nie dostawali nagłych napadów głodu (które zawsze się skończą zjedzeniem większej porcji niż planowaliśmy).

Bilansując dietę pamiętajmy o tym, by posiłki te zawierały owoce, warzywy i inne niezbędne dla rozwoju elementy. Jedzmy zdrowo, sprawdzając skład potraw, a najlepiej przygotowując wszystkie samodzielnie.

Czy jednak pięć posiłków jest naszym obowiązkiem? Absolutnie nie! Jeśli mało się ruszamy i czujemy, że to dla nas za dużo – nic na siłę. Najważniejsze by nie dać się zwariować i wyczuć ile nasz organizm potrzebuję. Pamiętajmy jednak o prostej zasadzie: jeśli nasze dania główne są duże, wtedy je zmniejszamy i dodajemy posiłek w ciągu dnia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.

Porady dla zdrowia
Odpowiednia suplementacja jest dzisiaj jak najbardziej wskazana i odpowiednia. Między bajki można włożyć opowieści naszych dziadków że tylko z jedzeniem powinniśmy dostarczać odpowiednie witaminy i minerały. Współczesny tryb życia dla wielu osób oznacza pracę przed komputerem i nieregularne posiłki. To dość istotne gdyż niestety ale nie jesteśmy wtedy dostarczyć odpowiednich rzeczy. Warto tez o tym pamiętać w momencie uprawiania sportu. Jak człowiek się czuję gdy uprawia sport 3-4 razy w tygodniu, na pewno jest zmęczony. Biegając wypłukujesz witaminy a mając naście lat nie jesteś w stanie dostarczyć tylu witamin co będą młody. Warto o tym pamiętać. princess filler usta Jako specjaliści zalecanym branie witamin i picie izotoników jeśli ktoś dużo uprawia sportu.
Sonda

Jak dostarczasz witaminy?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...