Pieczywo lekkie i chrupkie

Każdy kto choć raz był na diecie wie jakim błędem jest spożywanie chleba. Niestety – w naszą kulturę kanapki są w pewnym stopniu wpisane, więc całkowita rezygnacja z nich nie jest wcale taka łatwa. Dlatego często sięgamy po wszelkiego rodzaju pieczywo lekkie czy kukurydziane krążki. Czy aby na pewno to dobry wybór?

Obalamy mit – takie pieczywo nie jest mniej kaloryczne! Sztuczka polega na tym, że ono mniej waży nim kromka chleba, dlatego przeliczając na sztukę można stwierdzić, że to pieczywo ma mniej kalorii. Jeśli jednak przeliczymy na sto gram – zdziwimy się, bo wyjdzie kaloryczność zbliżona co do zwykłego chleba.

Czy warto je jeść? To zależy. Jeśli dwie kromki pieczywa lekkiego są w stanie nas nasycić, możemy się na nie przerzucić. Na pewno będzie mniej kalorii. Jeśli jednak potrzebujemy dużo większej porcji należy się mocno zastanowić, czy warto jeść to pieczywo, czy lepiej wybrać jakiś zdrowy chleb – razowy czy z ziarnami.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.

Porady dla zdrowia
Odpowiednia suplementacja jest dzisiaj jak najbardziej wskazana i odpowiednia. Między bajki można włożyć opowieści naszych dziadków że tylko z jedzeniem powinniśmy dostarczać odpowiednie witaminy i minerały. Współczesny tryb życia dla wielu osób oznacza pracę przed komputerem i nieregularne posiłki. To dość istotne gdyż niestety ale nie jesteśmy wtedy dostarczyć odpowiednich rzeczy. Warto tez o tym pamiętać w momencie uprawiania sportu. Jak człowiek się czuję gdy uprawia sport 3-4 razy w tygodniu, na pewno jest zmęczony. Biegając wypłukujesz witaminy a mając naście lat nie jesteś w stanie dostarczyć tylu witamin co będą młody. Warto o tym pamiętać. Jako specjaliści zalecanym branie witamin i picie izotoników jeśli ktoś dużo uprawia sportu.
Sonda

Jak dostarczasz witaminy?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...