Szparagi na dzień dobry

 

Szparagi stały się ostatnio hitem. Jeszcze do niedawna to warzywo w Polsce nie było doceniane. Teraz gości we wszystkich polskich domach. Można szparagi podawać na różne sposoby. Wszystko zależy od fantazji kucharza.

W sklepach do wyboru mamy szparagi białe, fioletowe i zielone. Różnią się grubością i sposobem obierania. Są jednak pędami tego samego gatunku, a różnica w kolorze wynika wyłącznie ze sposobu hodowania.

Warto pamiętać, że szparagi zapobiegają powstawaniu nowotworów. Ponadto posiadają naprawdę dużo witamin, w tym: kwas foliowy, beta-karoten, asparaginę, wapń, fosfor, potas, błonnik.

Co ciekawe szparagi składają się w 85% z wody. Ta wysoka wartość oznacza jeszcze jedną rzecz – są naprawdę niskokaloryczne, bowiem na sto gram przypada 18 kcal.

Są przede wszystkim smaczne – jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu, koniecznie wprowadźmy je do diety. Tak samo, gdy chcemy schudnąć. Podawane na różne sposoby mogą tak naprawdę być bazą codziennej diety. Źródło: http://telefondlalekarza.pl/

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.

Porady dla zdrowia
Odpowiednia suplementacja jest dzisiaj jak najbardziej wskazana i odpowiednia. Między bajki można włożyć opowieści naszych dziadków że tylko z jedzeniem powinniśmy dostarczać odpowiednie witaminy i minerały. Współczesny tryb życia dla wielu osób oznacza pracę przed komputerem i nieregularne posiłki. To dość istotne gdyż niestety ale nie jesteśmy wtedy dostarczyć odpowiednich rzeczy. Warto tez o tym pamiętać w momencie uprawiania sportu. Jak człowiek się czuję gdy uprawia sport 3-4 razy w tygodniu, na pewno jest zmęczony. Biegając wypłukujesz witaminy a mając naście lat nie jesteś w stanie dostarczyć tylu witamin co będą młody. Warto o tym pamiętać. Jako specjaliści zalecanym branie witamin i picie izotoników jeśli ktoś dużo uprawia sportu.
Sonda

Jak dostarczasz witaminy?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...