Szparagi na dzień dobry

 

Szparagi stały się ostatnio hitem. Jeszcze do niedawna to warzywo w Polsce nie było doceniane. Teraz gości we wszystkich polskich domach. Można szparagi podawać na różne sposoby. Wszystko zależy od fantazji kucharza.

W sklepach do wyboru mamy szparagi białe, fioletowe i zielone. Różnią się grubością i sposobem obierania. Są jednak pędami tego samego gatunku, a różnica w kolorze wynika wyłącznie ze sposobu hodowania.

Warto pamiętać, że szparagi zapobiegają powstawaniu nowotworów. Ponadto posiadają naprawdę dużo witamin, w tym: kwas foliowy, beta-karoten, asparaginę, wapń, fosfor, potas, błonnik.

Co ciekawe szparagi składają się w 85% z wody. Ta wysoka wartość oznacza jeszcze jedną rzecz – są naprawdę niskokaloryczne, bowiem na sto gram przypada 18 kcal.

Są przede wszystkim smaczne – jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu, koniecznie wprowadźmy je do diety. Tak samo, gdy chcemy schudnąć. Podawane na różne sposoby mogą tak naprawdę być bazą codziennej diety.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby móc komentować.

Porady dla zdrowia
Odpowiednia suplementacja jest dzisiaj jak najbardziej wskazana i odpowiednia. Między bajki można włożyć opowieści naszych dziadków że tylko z jedzeniem powinniśmy dostarczać odpowiednie witaminy i minerały. Współczesny tryb życia dla wielu osób oznacza pracę przed komputerem i nieregularne posiłki. To dość istotne gdyż niestety ale nie jesteśmy wtedy dostarczyć odpowiednich rzeczy. Warto tez o tym pamiętać w momencie uprawiania sportu. Jak człowiek się czuję gdy uprawia sport 3-4 razy w tygodniu, na pewno jest zmęczony. Biegając wypłukujesz witaminy a mając naście lat nie jesteś w stanie dostarczyć tylu witamin co będą młody. Warto o tym pamiętać. Jako specjaliści zalecanym branie witamin i picie izotoników jeśli ktoś dużo uprawia sportu.
Sonda

Jak dostarczasz witaminy?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...